25.03.2014:
Kiropraktorer gjør en betydelig innsats innen muskel- og skjelettlidelser, men likevel blir det ene forslaget etter det andre om utdanning av kiropraktorer i Norge avslått. Storting og universitet vil ha et norsk utdanningstilbud, men departementet sitter på gjerdet. Hvorfor? Da statsbudsjettet for 2014 ble lagt frem, var det heller ikke denne gang avsatt midler til kiropraktorutdanning. Det er besynderlig at det rike Norge ikke tar ansvar for å utdanne godkjent helsepersonell, men heller velger å overlate det til utenlandske universiteter, først og fremst i England, USA, Danmark og Australia...